środa, 24 października 2012

Dziekan wypowiedział wojnę. Łatwo zrobić - trudniej wygrać (3.).


Na żądaniu blokady mojego konta się nie skończyło. Dziekan WNS zażądał ponadto blokady serwisu byłej Pracowni Komunikacji Multimedialnej WNS UAM, dla zlikwidowania której zasłużył się w swoim czasie niebywale; serwis funkcjonował w Sieci pod adresem http://mumelab01.amu.edu.pl/. Nie pamiętam już dokładnie zarzutów jakie w dniu 9 października 2012 r. usłyszeli zdezorientowani pracownicy Centrum Informatycznego UAM. Z rozmowy telefonicznej, podczas której ustalałem powód zamknięcia konta pocztowego kocias@amu.edu.pl pamiętam tyle, że treści dostępne w serwisie zagrażają niemalże bezpieczeństwu RP. Na szczęście pracownicy Centrum Informatycznego pamiętali, że decyzję w takiej sprawie podjąć może Dyrektor Centrum – wtedy akurat nieobecny z powodu wyjazdu służbowego. Potrzebny jest też w tej sprawie pisemny wniosek z uzasadnieniem.

Dyrektor CI UAM wrócił z podróży służbowej i oświadczył mi, że otrzymał pismo od dziekana WNS w sprawie likwidacji mojego konta i serwisu byłej Pracowni Komunikacji Multimedialnej. Oświadczył też, że zamknął przedmiotowy serwis, a sprawę przekazał do rozpatrzenia właściwemu prorektorowi UAM. Działalność mojego konta pocztowego została utrzymana.

Strasznie jestem ciekaw jakiej argumentacji użył dziekan WNS by przekonać Dyrektora CI UAM i właściwego prorektora UAM, że konto moje służyło do rozsyłania spamu, a serwis mumelab01.amu.edu.pl zawierał treści na tyle gorszące i/lub niebezpieczne, że należało go zlikwidować. Mam nadzieję, iż dziekanowi WNS starczy odwagi, by treść pisma i swoją argumentację w przedmiotowej sprawie ujawnić. Jeśli pomyślał czytając to, że zostaje do tego wezwany – to myśli dobrze.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Komentarze do moich postów są ANONIMOWE. Jednakowoż NIE ZABRANIAM podpisywania się - jeśli komentator uzna, że jest to potrzebne. Andrzej Kocikowski